Umělá inteligence nachází své uplatnění i v obchodování s auty
Není tomu tak dávno, kdy byla umělá inteligence hudbou daleké budoucnosti a námětem sci-fi filmů. Dnes už je, aniž si to mnohdy plně uvědomujeme, součástí našich životů. Své pevné místo má i v Aures Holdings provozující síť autocenter AAA auto, Mototechna, Auto Diskont a Driverama.
Firmu Aures Holdings řídí Petr Vaněček spolu s Karolínou Topolovou. Zatímco Topolová se věnuje strategickému řízení společnosti a jejích aktivit, do kompetencí Petra Vaněčka spadá výkonné řízení společnosti a její digitalizace. Nejvíce sází na umělou inteligenci, se kterou má velké plány. Řadu z nich už i realizoval.
Digitalizace v automobilovém průmyslu
Řeč je o digitalizaci v automobilovém průmyslu za využití umělé inteligence. Ta totiž podle něj dokáže výrazně zvýšit efektivitu prodeje vozů a celkově zlepšit zákaznickou zkušenost. A na té si v Aures Holdings hodně zakládají. Prim podle Petra Vaněčka hraje intenzivní využívání technologií, zejména strojové učení a analýza velkých dat, které firmě pomáhají jak s cenovou politikou, tak i predikcí tržních trendů. Výsledkem pak jsou přesná a rychlá obchodní rozhodnutí, na nichž je podnikání firmy postavené.
S nákupem pomáhá robot
„Na začátku je robot, který skenuje všechny nové nabídky na trhu,“ vysvětlil Petr Vaněček deníku Domácí noviny. Ten prý mimo jiné nejenom zefektivňuje celkový proces nákupu, ale zároveň optimalizuje alokaci aut mezi různými trhy. Tento model je tak schopen vyhodnotit, kde nejrychleji najdou odbyt vozidla zakoupená v Německu, zda to bude v Praze, Ostravě, nebo třeba na Slovensku. „Z toho Aures Holdings, které více než sedmdesát procent vozidel prodává jinde než v místě jejich zakoupení, velmi těží,“ dodal Petr Vaněček.
AI v call centru
Umělá inteligence ale jde podle Petra Vaněčka v této firmě ještě dál. Píše texty inzerátů a komunikuje se zákazníky. A ukazuje se, že dosahuje stejných výsledků jako živí operátoři, jejichž úkolem je pouze řešení specifických dotazů. V Aures Holdings zkrátka AI pomáhá, kde se dá. A velmi se jí daří, jak ostatně zmiňuje Petr Vaněček v podcastu Pavla Horvátha.