Pojistka na tělo: Jennifer Lopez si podle pověstí nechala pojistit zadek. Častěji si ale celebrity pojišťují nohy nebo hlas
Když se řekne pojištění, většina z nás si představí dům, auto nebo zdraví. Ale slavní lidé se na to dívají trochu jinak. Pro ně totiž není největším majetkem vila v Beverly Hills, ale vlastní tělo – konkrétně jeho části, díky kterým si vydělávají miliony. Možná to zní bizarně, ale světové celebrity si už desítky let nechávají pojišťovat vlasy, nohy, hlasivky nebo třeba právě zadek.
Zadek za miliony?
O Jennifer Lopez se dlouho mluvilo v souvislosti s tím, že si nechala pojistit své pozadí na astronomickou částku – podle některých zdrojů šlo o více než 300 milionů dolarů. Sama zpěvačka sice jednou v rozhovoru řekla, že to není úplně pravda, ale legenda už žije vlastním životem. A vlastně dává smysl – její křivky se staly ikonické a pomohly jí vybudovat image, která ji odlišila od jiných hvězd.

A není jediná. Mariah Carey si zase pojistila hlasivky a nohy, protože její pěvecký rozsah je její hlavní pracovní nástroj. Dolly Parton údajně pojistila své poprsí a fotbalista David Beckham zase nohy, díky nimž kopal míče s takovou přesností, že mu to zajistilo kariéru i po odchodu z hřiště.
Proč to dělají?
Na první pohled to vypadá jako rozmar. Jenže když se na to podíváte blíž, jde o celkem logickou pojistku příjmů. Pokud herečka přijde o hlas, zpěvačka o svůj vzhled nebo sportovec o funkční nohy, jejich kariéra může být v ohrožení. A s ní i desítky milionů dolarů.
Pojistka na tělo funguje v principu stejně jako klasická. Určí se hodnota „pojistného předmětu“ – třeba právě hlasivek – a pokud by došlo k úrazu nebo nenahraditelné ztrátě funkce, pojišťovna vyplatí náhradu. Rozdíl je jen v tom, že tady se nejedná o dům nebo auto, ale o kus těla.
Extravagantní příklady
Seznam pojištěných tělesných částí je někdy opravdu bizarní. Cristiano Ronaldo si pojistil nohy na 130 milionů dolarů. Julia Roberts údajně pojistila svůj úsměv. Heidi Klum zase nohy – ale jen jednu na vyšší částku, protože druhá má drobnou jizvu. Bruce Springsteen má pojistku na hlasivky, protože bez nich by těžko vyprodal stadion.
A pak jsou tu i opravdu kuriózní případy. Například kytarista skupiny Rolling Stones, Keith Richards, si kdysi pojistil své ruce. A Gene Simmons z kapely Kiss měl podle bulvárních novin pojistku na jazyk, který se stal součástí jeho rockové image.
Pojištění není to levná záležitost. Pojistky se sjednávají individuálně a částka se odvíjí od rizikovosti a hodnoty. Pojišťovny mají specialisty, kteří hodnotí pravděpodobnost zranění a ekonomickou ztrátu. U běžného člověka by takové pojistky neměly smysl – kdybychom si my nechali pojistit třeba ruce, částka by byla symbolická. U celebrit ale jde o majetek srovnatelný s nemovitostí.
Reklama nebo skutečná ochrana
Upřímně řečeno, často jde i o chytrý marketing. Informace o tom, že si Jennifer Lopez pojistila zadek, obletěla světová média a jen tím posílila její značku. Podobně to funguje u dalších celebrit – zpráva o extravagantní pojistce je vlastně PR trik, který udržuje jejich jméno v povědomí.
Na druhou stranu, pojistka je skutečně platná smlouva a v případě vážného úrazu může vyplatit ohromnou částku. Takže to není jen legrace.
V určitém smyslu se tyto situace dají srovnat s běžným životem. I my si přece necháváme pojistit věci, které jsou pro nás zásadní – dům, zdraví nebo příjem. Rozdíl je jen v tom, že pro celebritu je tím „hlavním pracovním nástrojem“ třeba hlas, vlasy nebo nohy. Vlastně se to až tolik neliší – jen jde o mnohem větší částky a trochu exotičtější předměty pojištění.
Pojistky na tělo možná znějí jako výstřelek, ale ve světě celebrit mají svůj smysl. Chrání jejich kariéru a zároveň fungují jako skvělá reklama. Jennifer Lopez, Mariah Carey nebo David Beckham jsou jen špičkou ledovce – pojistky na tělesné partie uzavírá čím dál víc známých tváří. Takže až příště uslyšíte, že někdo pojistil svůj úsměv nebo vlasy, vězte, že v tom není jen marnivost, ale i chladná kalkulace. Protože když je tělo váš byznys, je logické, že si ho chráníte stejně jako dům nebo auto.
Zdroj: reddit.com, elle.com, startuptalky.com