Kdyby to tak tušila. Po smrti královny Alžběty jdou marmelády a corgi na dračku

Jak to bývá, po smrti významné osobnosti se o věci s ní spojené strhne litý boj. Alžběta II. milovala marmelády a psí plemeno corgi a po její smrti se jejich hodnota povážlivě zvyšuje. Královnino oblíbené jídlo a psi jsou tak dražší než kdy jindy.

Alžběta II. během svého života vlastnila více než 30 corgiů a veřejně deklarovala svou lásku ke konzervovanému ovoci. Poptávka po marmeládě, která se obvykle vyrábí z citrusových plodů, jako jsou pomeranče, citrony nebo limetky, vzrostla po její smrti 8. září o téměř 20 %, uvádí deník Marca„Prodej marmelád tento měsíc opravdu vynikal. Zvýšil se o 18 procent, když národ vzdal úctu královně,“ uvedl dále list Marca dle společnosti Kantar, která poskytla statistiky.

Měsíce před svou smrtí královna oslavila své platinové jubileum, označující 70 let vlády na trůnu. Jako zvláštní oslavu natočila speciální krátký film s britskou ikonou, medvědem Paddingtonem. Na videu si se slavným medvědem krátce popovídala u šálku čaje v Buckinghamském paláci. Video dále ukazuje, jak královna vytahuje svůj marmeládový sendvič, který vždy nosila v tašce pro případ nouze, stejně jako Paddington nosí jeden v klobouku.

Královna Alžběta často jedla marmeládu vyrobenou z pomerančů, které pocházely ze španělského města Sevilla. Byl to Alfonso XIII. a jeho manželka, královna Viktorie Eugenia de Battenberg, vnučka britské královny Viktorie, kdo zahájil tradici zasílání hořkých pomerančů britské královské rodině z Alcazaru v Seville, aby z nich vznikla marmeláda. V 80. letech se tradice vymýtila a iniciativu v roce 2020 obnovil Manuel del Valle, bývalý správce Alcázaru.

Zdroje: Marca, Twitter