Herec Jiří Schmitzer promluvil o komplikovaném natáčení hororu Ďáblovo rogalo. Několik hodin v kuse musel hrát v jedoucí sanitce

Ďáblovo rogalo je cyklus hororových povídek, které režíruje Filip Renč. Hlavní roli získal právě Jiří Schmitzer, který se rozhodl vypovědět, jak složité natáčení musel podstoupit kvůli hororovému dramatu.

Podle CSFD Schmitzera doprovází herec Igor Bareš, který si zahrál osobitého doktora. Řidičem sanitky se stal herec Zdeněk Vencl a Jiří Schmitzer ztvárnil dědu Valouška. Ponurá atmosféra plná napětí a nečekaných dramat se režisérovi rozhodně povedla.

Podle Prima Ženy se Renč a spoluscenárista Richard Bergman shodli, že na české scéně chybí zastoupení psychothrilleru. Tento žánr je podle nich opomíjený a Renč na něm vlastně začal svou filmovou kariéru. Jednalo se o film Requiem pro panenku. Z toho důvodu se s Bergmanem rozhodli pro vytvoření šestidílné série psychothrillerů. Pilotním dílem je Ďáblovo rogalo a na natáčení dalších dílů se vrhnou až tehdy, zda si díl získá diváky.

Renč se nechal slyšet, že je velmi rád, že se mu podaiřlo do hlavních rolí obsadit právě Jiřího Schmitzera a Igora Bareše, kteří jsou zřejmě jeho esy v rukávu. Sám herec Jiří Schmitzer přiznal, že mu režisér vše vysvětlil a informoval ho, že se jedná o horor. Natáčení prý bylo náročné, především proto, že několik hodin jen ležel v jedoucí sanitce, a přesto musel hrát.

Režisér se přiznal, že jeho osobně natáčení bavilo. Všechny záběry byly připravené dopředu a na všem si dal mnohem víc záležet, byl pečlivější a přesto si dával pozor, aby vše stihli. Jeden díl se točil pět a půl dne. Nejdůležitěší jsou pro Renče reakce lidí a na ty se také nejvíce těší.

Podle portálu Aplausin se rozhodli vytvořit znělku, která bude všechny díly spojovat. Zaštituje ji herec Jiří Dvořák a vše se bude odvíjet ve stylu Mackieho Messera. Jedná se o hlavní spojovník všech šesti dílů, nechybí samozřejmě ani choreografie a zpěv. Renč prý chtěl odvyprávět malý film, který by bylo možné promítat i na velkém plátně a proto se rozhodl pro kameramana Jana J. Filipa, který si s celým snímkem pohrál a dopřál mu lehce atmosféru severských detektivek.

Zdroj: CSFD, Prima Ženy, Aplausin