Heidi Klum: Na začátku brala všechny zakázky, dnes je oblíbenou podnikatelkou a televizní osobností

Heidi Klum – to jméno už dávno neznamená jen krásnou modelku z přehlídkových mol. Dnes ji lidé vnímají jako energickou televizní osobnost, úspěšnou podnikatelku a ženu, která má styl v malíčku.

Její příběh přitom začal docela nenápadně – v malém německém městečku Bergisch Gladbach, kde se narodila 1. června 1973. Od té doby ušla obrovský kus cesty a stala se z ní značka, která má jméno i vlastní styl.

Od náhody k osudovému zvratu

Všechno to vlastně začalo trochu z hecu. Psal se rok 1992 a Heidi se jen tak z legrace přihlásila do soutěže Model 92, kterou pořádal německý časopis Petra společně s televizí RTL. Netušila, že právě tahle sranda jí změní život. Překvapivě porazila víc než 25 tisíc dalších dívek a odnesla si výhru v podobě lukrativního kontraktu s modelingovou agenturou v New Yorku. A tehdy se jí svět módy poprvé pořádně otevřel.

Skutečný průlom ale přišel v roce 1998, kdy se objevila na titulní straně slavného plavkového vydání Sports Illustrated. Její tvář se začala objevovat v nejprestižnějších módních magazínech jako Vogue, Elle, Marie Claire nebo Harper’s Bazaar. A pak přišla nabídka, která se neodmítá – Victoria’s Secret. Heidi se stala jedním z ikonických „andílků“ a s touto značkou spojila neuvěřitelných 13 let svého života.

Heidi Klum s dcerou a současným manželem
Heidi Klum s dcerou a současným manželem, zdroj: Shutterstock

Televize jako nová platforma

Heidi nikdy nebyla ten typ, co by usnul na vavřínech. Když jí svět modelingu začal být malý, bez váhání se vrhla do televize – a šla do toho naplno. V roce 2004 rozjela soutěž Project Runway pro začínající návrháře, kde nejen moderovala, ale zároveň stála i za produkcí. Pořad se stal obrovským hitem, posbíral ceny Emmy a Heidi si díky němu získala respekt i u těch, kteří ji do té doby znali jen jako modelku.

Doma v Německu si ji většina lidí automaticky spojí s Germany’s Next Topmodel. Tuto show vede už od roku 2006 a i když to občas schytá od kritiků, její charisma a cit pro věc jí zajišťují silnou podporu diváků. A od roku 2013 je také stálicí poroty v America’s Got Talent, kde kromě profíka v oboru předvádí i svůj smysl pro humor a upřímný zájem o lidi.

Podnikání s citem i odvahou

Za svou kariérou nenechala jen titulní strany časopisů a televizní show – ale také solidní podnikatelské zázemí. Heidi využila svou popularitu a pustila se do vlastních projektů: navrhovala pro značky jako H&M, Astor, Lidl či New Balance. Kromě toho uvedla na trh vlastní řady parfémů, kosmetiky a spodního prádla. Nešlo ale jen o marketing – na vývoji produktů se skutečně podílela.

Halloween podle Heidi

Heidi Klum a Halloween? To je fenomén sám o sobě. Každoročně pořádá večírky, na které se těší celý showbyznys, a její převleky už dávno nejsou jen zábavou, ale uměním. Proměňuje se k nepoznání – ať už v kostlivce, starce nebo červa – a její masky pravidelně obletí média po celém světě. Tím si vytvořila zcela originální image.

Matka, která zvládá vše

Při vší té slávě ale Heidi nikdy neztratila ze zřetele to nejdůležitější – rodinu. Je mámou čtyř dětí a i když si své soukromí pečlivě hlídá, občas nechá fanoušky nahlédnout i do téhle klidnější části svého života. Její nejstarší dcera Leni už se mezitím vydala po jejích stopách a pomalu si buduje vlastní jméno ve světě modelingu.

Je jasné, že taková osobnost se nevyhne zájmu médií – a Heidiin osobní život byl často pod drobnohledem. Ať už šlo o její vztah s britským zpěvákem Sealem nebo později o manželství s hudebníkem Tomem Kaulitzem. Přes to všechno ale působí jako žena, která má nohy pevně na zemi, ví, kým je – a nedá se jen tak rozhodit.

Živoucí symbol proměny

Heidi Klum je živoucím důkazem, že krása a chytrá hlava se skvěle doplňují. Nezůstala jen u jedné profese – místo toho si prošlapala cestu napříč módou, televizí i byznysem a všude zanechala silný otisk. Není to jen tvář z plakátu nebo módního mola. Je to žena, která inspiruje ostatní, že úspěch a autentičnost se nevylučují. Že i v záři reflektorů se dá zůstat nohama na zemi – a hlavou svá.

Zdroje: dw.com, nbc.com, vogue.co.uk